نکات و اصول نصب لول ترانسمیتر | راهنمای نصب لول ترانسمیتر

زمانی که لول ترانسمیتر به‌درستی در محل خود نصب شود، می‌تواند اندازه‌گیری بسیار دقیقی را انجام دهد و همچنین فرآیند تغییرات مواد را به‌صورت کامل تحت‌نظر بگیرد ولی در صورتی که نصب آنها به صورت اشتباه صورت بپذیرد، باعث اخلال در اندازه‌گیری شده و نتایج درستی را ارائه نخواهد داد و این موضوع باعث ایجاد مشکل در ساخت و تولیدات مجموعه خواهد شد. در این مقاله به بررسی نکاتی در مورد نصب و راه‌اندازی لول ترانسمیترها می‌پردازیم

 

برای نصب لول ترانسمیتر (Installation guide transmitter level) باید چندین مورد را در نظر گرفت تا سطح سنج بهترین دقت، کارایی و کیفیت را ارائه دهد. موارد گفته شده در زیر را به‌دقت بررسی کنید و هنگام نصب آن‌ها را لحاظ فرمایید.

1- ترانسمیتر سطح را با پشتیبانی مناسب نصب کنید.

2- از کابل مناسب استفاده کنید.

3- مواد فرآیند خورنده و داغ را از سطح‌سنج دور نگهدارید.

4- لوله‌کشی ایمپالس را تا حد امکان کوتاه نگهدارید.

5- حداقل اتصالات، خم شدن در لوله‌های ضربه‌ای را حفظ کنید.

-6 Liquid Head را مانند همیشه پر از مایع نگهدارید.

7- از گرفتن رسوب در لوله‌ها اجتناب کنید.

8- از نوسانات دمای محیط اجتناب کنید.

9- وجود هرگونه نشتی در سیستم را بررسی کنید.

10- در صورت لزوم عایق بندی کنید.

عوامل مهم و تاثیر گذار در نصب لول ترانسمیتر

لول ترانسمیترها از مبدل‌هایی برای ارسال و یا دریافت سیگنال‌ها به منظور اندازه‌گیری فاصله یک سطح استفاده می‌کنند. در ساخت این لول ترانسمیتر قطعات دقیق و حساسی استفاده می‌شود به همین دلیل عوامل زیادی در دقت و اندازه‌گیری آن‌ها تأثیر گذار است. از جمله می‌توان به موارد زیر اشاره داشت:

محیط سطح سنج

به‌طورکلی هر چیزی که در محیط باشد از جمله دما و فشار هوا بر محدوده سنسورهای سطح سنج اثر می‌گذارد. همچنین عوامل محیطی دیگر از جمله باد، رطوبت و آب‌وهوا نیز تأثیر مستقیمی بر میزان دقت دارد.

فضای نصب لول ترانسمیتر

باید فضای کافی بین سنسورها باشد تا از تداخل و کاهش مناطق کور جلوگیری شود. معمولاً سنسورهای همگام را در کنار هم و سنسورهای غیر همگام را با رعایت فاصله از هم قرار می‌دهند.

ماده اندازه‌گیری شده

سنسورهای لول ترانسمیتر مواد، اشکال، رنگ و حالت شی قابل اندازه‌گیر را تشخیص می‌دهد. در صورت تغییر در هرکدام از آنها بر پیکربندی و نتیجه تأثیر مستقیم می‌گذارد.

اشتباهات رایج در نصب لول ترانسمیتر

لول ترانسمیتر به دلیل ماهیت همه‌کاره و ظرفیت اندازه‌گیری دقیق از میزان محبوبت زیادی برخوردار است و جز یکی از پرکاربردترین محصولات ابزار دقیق کنترل سطح است. اما در مواردی نصب اشتباه باعث می‌شود در میزان دقت اندازه‌گیری اشتباهاتی رخ دهد و نتایج کاذبی را بدهد. این اشتباهات شامل موارد زیر می‌شود.

عدم توجه به ناحیه کور لول ترانسمیتر

بسته به اینکه از چه نوع لول ترانسمیتر با چه کاربردی استفاده می‌کنید ناحیه کور می‌تواند اندازه مختلفی داشته باشد. نصب سطح سنج در فاصله مناسب از سایر فرستنده‌ها میزان خطا را  کاهش می‌دهد.

نصب در محیط‌های نامناسب

لول ترانسمیترها باید با مواد شیمایی سازگار باشند و در صورتی که مواد حاوی مواد خورنده بود تداخلی در عملکرد نداشته باشد.

درنظرنگرفتن منابع برق و کابل‌ها

استفاده از منبع تغذیه ناکافی یا کابل‌کشی نامناسب می‌تواند به‌شدت بر عملکرد لول ترانسمیتر شما تأثیر بگذارد و نویز الکتریکی دریافت کند که باعث محدودیت در توانایی مبدل می‌شود.

عدم تنظیم لول ترانسمیتر

تنظیمات هر مدل از لول ترانسمیترها متفاوت است و باید بر اساس نوعش تنظیم شود. برای نصب و راه‌اندازی لول ترانسمیتر خود می‌توانید با متخصصین پرشین ابزار تماس بگیرید.

توصیه پرشین ابزار دقیق به شما برای نصب لول ترانسمیتر

برای اینکه نتیجه دلخواه خود را از اندازه گیری بگیرید و بتوانید بر اساس خروجی که به شما می‌دهد فرایند تولید محصول را طی کنید باید در مرحله اول از تجهیزات ابزار دقیق مناسب را انتخاب و استفاده کنید و در مرحله بعد این ابزار دقیق باید به‌صورت اصولی نصب شود. تیم صنعتی پرشین ابزار دقیق برای راهنمایی شما در زمینه انتخاب نوع لول ترانسمیتر و نصب آن آماده خدمات‌رسانی است.

نظرات کاربران


اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید
همزمان با تأیید انتشار نظر من، به من اطلاع داده شود.
* نظر هایی كه حاوی توهین است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن نظر های خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.