مقایسه گیج فشار خشک با گیج فشار روغنی

انتخاب گیج فشار برای کاربرد شما به تصمیمات مختلفی بستگی دارد. روغنی یا خشک!؟ ممکن است تصمیم کوچکی به نظر برسد، اما چگونه می توانید تشخیص دهید که واقعاً به کدام یک نیاز دارید؟ در این مقاله به این می پردازیم که چه زمانی و چرا باید گیج روغنی را به جای گیج خشک انتخاب کنید. خواندن این مطلب به شما در انتخاب گیج فشار مناسب کمک خواهد کرد.

مقایسه گیج فشار خشک با گیج فشار روغنی

گیج فشار از جمله تجهیزات ابزار دقیق است که برای سنجش فشار کاربرد فراوانی دارد. دو نوع اصلی فشارسنج روغنی و خشک وجود دارد. اطلاع از مزایا و معایب گیج های مایع و خشک می تواند در وقت و هزینه شما صرفه جویی کند، پس در مقاله مقایسه گیج فشار خشک با گیج فشار روغنی با ما همراه باشید.
گیج فشار خشک در دنیای قطعات صنعتی و تجاری بسیار پر کاربرد است. بیشتر گیج های فشاری که پیدا می کنید یک فشارسنج خشک هستند که عمدتا در مواردی مانند پمپ های دوچرخه، کمپرسورها، تنظیم کننده های هوا و گاز و موارد دیگر دیده می شوند. گیج فشار خشک برای اکثر کاربردها به اندازه کافی مقرون به صرفه و دقیق است، و اگر چیزی شکسته شود، قیمت آن به اندازه کافی مناسب است و می تواند بدون فکر دوم جایگزین شود. با این حال، با گذشت زمان یا در شرایط شدیدتر، صفحه فشارسنج خشک می تواند رطوبت را جمع کند و خواندن صفحه را غیرممکن یا دشوار کند. همچنین رطوبت می تواند در محیط سرد به اندازه ای منجمد شود، که منجر به کار نکردن گیج گردد.

چرا گیج فشار روغنی بهتر است؟

گیج فشار روغنی برای اندازه گیری نقاط فشار با تنش بالا مانند: بارهای سریع و مکرر، پیک فشار و ارتعاشات مکانیکی استفاده می شود. این گیج ها معمولاً با گلیسیرین پر می شوند، اگرچه گاهی اوقات از سیلیکون یا مایعات دیگر استفاده می شود که قسمت های داخلی گیج را می پوشاند و صفحه را پر می کند. اگر خوانش فشار مخزن فرار باشد، فشار سنج خشک ممکن است دارای کمی پرش و ضربان باشد، در حالیکه گیج فشار روغنی بسیار راحت تر خوانده می شود زیرا وجود روغن داخل گیج باعث کاهش اثر ضربان فشار می شود که مزیت دیگری نسبت به انتخاب یک گیج خشک است.
ارتعاش همچنین تأثیر منفی بیشتری بر خوانش گیج خشک، سایش و خوردگی آن خواهد داشت. گلیسیرین موجود در یک گیج فشار پر از مایع، اثر ارتعاشات را کاهش می دهد، قسمت های داخلی را روان و از خوردگی جلوگیری می کند. همه این عوامل باعث افزایش طول عمر و هزینه های جایگزینی کمتر برای فشارسنج های پر از مایع نسبت به فشارسنج های خشک می شود. گیج های فشار روغنی در محیط های مرطوب و سرد و یا شرایط ارتعاش بالا کاربرد دارند.

نتیجه گیری

به طور کلی گیج فشار خشک و گیج فشار روغنی هر دو می توانند عملکردهای مشابهی را انجام دهند، اگرچه گیج های خشک معمولاً ارزان تر از گیج های پر از مایع هستند، اما اگر در کاربردهای نادرست استفاده شوند ممکن است در درازمدت هزینه بیشتری برای شما به همراه داشته باشد. اگر به دنبال ارتقای سیستم خود هستید یا بهترین گیج فشار را برای یک سیستم جدید می خواهید، فشار سنج روغنی را در نظر بگیرید. گیج های پر از مایع می توانند ارتعاشات فشار را جذب کنند که احتمال عملکرد ضعیف یا خرابی را کاهش می دهد. نرخ خرابی پایین به معنای صرف هزینه کمتر در مقابل خرید جایگزین جدید می باشد.تیم پرشین ابزار دقیق آماده مشاوره و خدمات انتخاب بهترین گیج فشار به شما است.

نظرات کاربران


اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید
همزمان با تأیید انتشار نظر من، به من اطلاع داده شود.
* نظر هایی كه حاوی توهین است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن نظر های خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.