لول سوئیچ نوری چیست و چه کاربردی دارد؟

لول سوئیچ نوری یک فناوری حالت جامد است که از یک LED مادون قرمز و ترانزیستور نوری برای تشخیص وجود یا عدم وجود مایع استفاده می کند. در این مقاله اینکه، لول سوئیچ نوری برای چه مواردی استفاده می شود و انواع برنامه هایی که معمولاً در آن ها استفاده می شوند را توضیح خواهیم داد.

لول سوئیچ نوری برای چه مواردی استفاده می شود؟

لول سوئیچ نوری از انواع لول سوئیچ در تجهیزات ابزار دقیق است که برای تشخیص وجود یا عدم وجود تقریباً هر نوع مایع، روغن یا آب استفاده می شود. هدف اصلی برای این سوئیچ های سطح به دو دسته اصلی تقسیم می شوند. تشخیص نشت و کنترل سطح تک نقطه ای (حداکثر یا حداقل)

استفاده از این سوئیچ ها می تواند در بسیاری مواقع از بروز موقعیت های فاجعه بار و گران جلوگیری کند. در برنامه های تشخیص نشت، آن ها می توانند کوچکترین مقادیر نشت مایع را برای جلوگیری از دست دادن مایعات با ارزش، شرایط خشک شدن، آسیب های گران قیمت، از دست دادن خدمات و خرابی تشخیص دهند. در برنامه های کنترل سطح از آن ها برای پر کردن مجدد خودکار برای فرآیندهای سطح مایع سطح پایین و بالا استفاده می شود. سوئیچ ها می توانند از نشت بیش از حد یا شرایط خالی شدن کامل مخزن جلوگیری کنند.

متداول ترین کاربردهای لول سوئیچ نوری

همانطور که در بالا ذکر شد، نوع برنامه ها به دو دسته اصلی تقسیم می شوند. تشخیص نشت و کنترل سطح. تعداد برنامه های تشخیص نشت و کنترل سطح SST که هر روز با آن ها روبه رو می شوند بی پایان است، با این حال ما در زیر متداول ترین کاربردهای لول سوئیچ نوری را توضیح داده ایم. اگر درخواست شما در لیست زیر نیست، لطفا با ما تماس بگیرید و ما خوشحال می شویم که در مورد نیازهای شما صحبت کنیم.

سیستم های مخابراتی

تشخیص نشت آب باران در مراحل اولیه در واحدهای مخابراتی در فضای باز یکی از این کاربردها است. بنابراین جلوگیری از دست دادن خدمات یا آسیب های احتمالی گران، برنامه ای است که سوئیچ سطح نوری با آن بسیار آشناست. افزایش استفاده از فناوری کوچک و متروسل منجر به استقرار تعداد زیادی از محفظه های مخابراتی در مکان هایی شده است که دسترسی به آن ها دشوار است و تحت بازرسی منظم نیستند.

با توجه به اینکه سوئیچ سطح می تواند نشت مقادیر بسیار کم مایع را تشخیص دهد، راه حل ایده آلی برای این کاربرد است زیرا آن در پایین محفظه در یک مخزن کوچک نصب شده است و در صورت وجود آب باران، سیگنالی برای توصیه به اقدام ارسال می شود.

سیستم های اتوماسیون رباتیک

سیستم های رباتیک صنعتی یکی دیگر از کاربردهایی است که سوئیچ سطح نوری در آن تجربه زیادی دارد. نصب ربات های صنعتی بسیار گران قیمت است، بنابراین بسیار مهم است که آن ها به درستی کار کرده و نگهداری شوند، هر زمان از کار افتادگی می تواند پرهزینه باشد.

روغن داخل سیستم برای روانکاری مفاصل و چرخ دنده ها و جلوگیری از گرمای بیش از حد، ناهماهنگی و سایش یاتاقان استفاده می شود. اگر این روغن در حین کار نشت کند، می تواند محیط اطراف را آلوده کند، به تولید آسیب برساند و بر عملکرد دستگاه تأثیر بگذارد. بنابراین تشخیص فوری زمانی که سطح روغن پایین است برای جلوگیری از هزینه های زیاد مهم است.

پمپ های پریستالتیک

پمپ های پریستالتیک برای توزیع، اندازه گیری و انتقال کلی محیط مایع مناسب هستند. آنها رسانه را به لوله محدود می کنند، به طوری که پمپ نمی تواند سیال را آلوده کند و سیال نمی تواند پمپ را آلوده کند. پمپاژ بدون آلودگی باعث می شود که پمپ های پریستالتیک برای استفاده در کاربردهای با خلوص بالا، از جمله انتقال یا دوز مواد شیمیایی و افزودنی ها در صنایع غذایی، دارویی و نیمه هادی ها مناسب باشند.

سوئیچ های سطح در پایین پمپ در یک مخزن نصب می شوند تا هرگونه مایع نشتی از لوله را جذب کند و سپس به سیستم هشدار می دهد که از کار انداختن پمپ را متوقف کند. نصب سوئیچ سطح دو مزیت کلیدی دارد. اولین مورد این است که در برابر از دست دادن سیال با ارزش بالا محافظت می کند و از آسیب پرهزینه به پمپ جلوگیری می کند.

نظارت بر کنترل سطح مخزن یا کشتی

در کاربردهای کنترل و تشخیص سطح، سطح مایع یک مخزن یا کشتی با سرعت مداوم در طول یک دوره تغییر می کند. برای اینکه بدانیم چه زمانی خرابی رخ می دهد که سطح به طور خطرناکی بالا یا پایین می شود، داشتن یک راه حل نظارت بر کنترل سطح برای جلوگیری از آسیب های گران قیمت، سیل یا شرایط خشک بسیار مهم است. سوئیچ سطح توسط صنایع مختلف به عنوان نشانگر سطح استفاده می شود. صنایع شامل صنعتی، خانگی، پزشکی، دریایی، هوانوردی و حمل و نقل است.

جمع بندی

در این مقاله شما را با لول سوئیچ نوری و کاربردهای آن آشنا کردیم. امیدواریم با مطالعه محتوای بالا توانسته باشیم به شما خدمتی ارائه کنیم. چنانچه تمایل به مطالعه مقالات بیشتر در حوزه ابزار دقیق و پنوماتیک دارید به بلاگ ما در پرشین ابزار دقیق مراجعه کنید.

نظرات کاربران


اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید
همزمان با تأیید انتشار نظر من، به من اطلاع داده شود.
* نظر هایی كه حاوی توهین است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن نظر های خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.