فاکتورهای مهم در انتخاب فلومترگازی

فلومتر برای سنجش و اندازه گیری حجم سیالات و یا گاز مورد استفاده قرار می گیرد. در صنعت با نام های دیگری مانند دبی سنج نیز شناخته می شود. انتخاب فلومترگازی باید با دقت انجام شود تا کارایی لازم را داشته باشد. انتخاب دبی سنج گازی نیاز به بررسی و اطلاعات دقیق دارد، حتی ممکن است اطلاعات مربوط به جریان گازی (حجم و ...) به تنهایی برای انتخاب فلومترگازی به تنهایی کافی نباشد. در انتخاب ابزار فاکتورهای مختلفی دخالت دارند که با در نظر گرفتن همه آنها می توان انتخاب درست و دقیقی داشت در غیر این صورت ممکن است فلومتری که انتخاب شده است، عملکردی متفاوت از آنچه انتظار داریم، داشته باشد. فلومترگازی انواع مختلفی دارد اما عوامل مهم در انتخاب همه آنها مشترک است. انتخاب نادرست می تواند سبب بروز مشکلات اساسی شود. در ادامه به بررسی این فاکتورها می پردازیم.

مشخصات فیزیکی و شیمیایی گاز

قبل از خرید فلومترهای گازی که از انواع فلومتر می باشد، اولین گام در انتخاب مناسب ترین فلومترگازی، درک دقیق از شرایطی که فرایند در آن جریان خواهد داشت. بنابراین آگاهی از مشخصات نوع جریان و بررسی آن بسیار مهم است. برای انتخاب فلومترگازی یا هر نوع دبی سنج دیگری این است که مشخصات فیزیکی و شیمیایی سیال را بشناسید. اطلاع دقیق از مواردی مانند جرم، حجم، چگالی، ویسکوزیته، شرایط دمایی، پایداری و ... سیال به شما در انتخاب و خرید ابزار دقیق دبی سنج کمک بزرگی می کند. با توجه به این مشخصات است که می توانید دبی سنج دقیقی تهیه کرده و مطمئن شوید تمام انتظارات شما را برآورده می کند. علاوه بر مشخصات فیزیکی و شیمیایی، با اپراتور و افراد مسئول در مورد نصب و جریان راه اندازی و کالیبره کردن آن نیز صحبت کنید. اینکه چه کسی و چه زمانی می خواهد از دبی سنج استفاده کند برای شما می تواند مفید باشد.

مشخصات فلومترگازی

توجه به مشخصات خود دبی سنج تاثیر بسزایی در انتخاب و خرید آن دارد. عواملی همچون دقت اندازه گیری، رنج اندازه گیری (با توجه به نوع کاربردی که ابزار دقیق دبی سنج مدنظر است)، تکرار پذیری (به این معنی که اگر چندبار یک فرایند را اندازه گیری نماییم، نتایج تکرار شده مشابه باشد، که بسیار مهم است) و قیمت یک فلومترگازی فاکتورهای مهمی است که در هنگام خرید و انتخاب هر نوع ابزار دقیق مانند فلومتر گازی باید به آنها توجه کرد.

لوله کشی و نصب

هر دستگاه یا ابزاری برای آنکه به درستی کار کند و خروجی بهینه داشته باشد، نیازمند این است که به درستی طراحی، نصب و راه اندازی شود. بنابراین قبل از انتخاب نوع این ابزار حتما محل نصب و نوع لوله کشی ها آن را بررسی نمایید و با توجه به این موارد تصمیم به خرید بگیرید. بهترین دبی سنجر اگر در مکان نادرستی نصب شود، دقت خوبی نخواهد داشت. مواردی از قبیل اینکه آیا لوله کشی ها، نوع و جنس تجهیزات به کار رفته در آن، میزان تحمل فشار، در دسترس بودن یا نبودن اتصالات و ابزار با نوع فلومتری که در نظر دارید، همخوانی دارد یا خیر؟ قطر لوله ها و نوع اتصالات، شیرها و ... بر جلوگیری از بروز اختلالات تاثیر گذار است. تمام این موارد در انتخاب بهترین دبی سنج تاثیر بالایی دارند.

دقت دستگاه و رنج اندازه گیری

دقت ابزار عامل مهمی در انتخاب دقیق آن است. در هنگام خرید هر ابزار دقیقی مانند محصولات ابزار دقیق کنترل دبی باید بدانید آیا نوع فلومتری که انتخاب کرده اید، دقت لازم و رنج اندازه گیری مورد انتظار شما را دارد یا خیر؟ در واقع میزان دقت ابزار باید متناسب با فرایندی باشد که جریان دارد تا بهترین نتیجه را دریافت کنید. فاکتور مهم دیگر دامنه اندازه گیری ابزار است، اینکه محدود حداقل و حداکثر قابل اندازه گیری توسط دستگاه را بدانید. دقت دبی سنج باید متناسب با رنج اندازه گیری آن باشد در غیر این صورت، ابزار دقیقی نخواهد بود.

مشاوره با افراد متخصص

نمایندگان شرکت های تولیده کننده ابزار، بهترین متخصصانی هستند که می توانند به تمام سوالات شما درباره ابزار پاسخ دهند و شما را به بهترین شکل راهنمایی کنند. مشورت با این افراد به شما کمک می کند اطلاعات درستی در مورد نحوه نصب، نگهداری و کالیبره کردن ابزار داشته باشید. راهنمایی های مشاور فنی سبب می شود پیش از آنکه بودجه را برای خرید ابزار اشتباه هدر دهید از تمام موارد و نکات موردنیاز اطلاع داشته باشید و با آگاهی کامل خرید کنید.

نکته پایانی

برای خرید هر ابزار یا دستگاه صنعتی مانند انواع فلومتر باید به معیارهایی دقت شود تا مناسب ترین نوع ابزاردقیق با توجه به کارکردی که موردنظر است، انتخاب شود. در انتخاب و خرید فاکتورهایی مانند جنس، نوع اتصالات، دقت و دامنه اندازه گیری ابزار مهم است که به اختصار آنها را بررسی کردیم. در نهایت در کنار تمام این موارد کمک گرفتن از افراد متخصص در انتخاب و خرید ابزار مناسب مهم است زیرا این افراد آشنایی کامل با دبی سنج یا ابزار موردنظر شما داشته و قبل از آنکه هزینه ای متحمل شوید تمام اطلاعات لازم و مفید را در اختیار شما قرار می دهند. پس از خرید ابزار دلخواه و موردنیاز، از افراد متخصص بخواهید نصب آن را انجام دهند تا بهترین نتیجه را بگیرید. از همین رو شما میتوانید با تماس با تیم پرشین ابزار دقیق و دریافت مشاوره بهرتین انتخاب را داشته باشید.

نظرات کاربران


اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید
همزمان با تأیید انتشار نظر من، به من اطلاع داده شود.
* نظر هایی كه حاوی توهین است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن نظر های خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.