شیر برقی های مقاوم در برابر مواد شیمیایی

شیربرقی های مقاوم در برابر مواد شیمیایی در سراسر صنعت برای کنترل جریان مایع یا گاز استفاده می شوند. در برخی کاربردها مانند تامین و تصفیه آب، صنایع نفت و گاز دریایی، صنایع غذایی و پالایشگاه های سوخت مقاومت شیمیایی شیر برقی حیاتی است. ما در این مقاله درباره ویژگی‌های کلیدی شیر برقی مقاوم در برابر مواد شیمیایی و مدل هایی که به طور خاص برای کاربردهای شیمیایی در دسترس هستند، صحبت می کنیم.

مواد ساخت شیر برقی های مقاوم در برابر مواد شیمیایی

هنگامی که یک تولید کننده یک شیر برقی را برای کاربردهای شیمیایی تولید می کند، یکی از معیارهای کلیدی مورد بررسی موادی است که از آن می توان محفظه انواع مختلف شیر برقی را تولید کرد. محیط‌های تهاجمی و محیط‌های خورنده به این معنی است که رسانه‌ای که شیربرقی با آن در تماس است، بدنه شیربرقی را از بین می برد و باعث خوردگی آن می شود. پلاستیک های مهندسی یک انتخاب رایج برای شیرهای برقی مقاوم در برابر مواد شیمیایی هستند که اغلب در صنایع فراساحلی، پلاستیک و پردازش لاستیک و همچنین در کاربردهای خودرو یافت می شوند. پلاستیک مقرون به صرفه برای تولید و توانایی مقابله با محیط شیمیایی، راه حل عالی برای شیرهای برقی برای کاربردهای شیمیایی است. برخی از مدل های مورد استفاده عبارتند از:

پلی فنیل سولفید (PPC)

پلی فنیل سولفید (PPC) یک ترموپلاستیک که می تواند دمای عملیاتی تا 200 درجه سانتیگراد را تحمل کند، همچنین می تواند با اسیدها و قلیاها کار کند و مقاومت سایشی خوبی از خود نشان دهد. این ماده برای ساخت انواع شیر برقی که در طیف وسیعی از کاربردها از جمله برق، کالاهای سفید و خودرو یافت می شوند، ایده آل است. PPS را می توان قالب گیری، ماشین کاری یا اکسترود کرد، که آن را به گزینه ای همه کاره برای شرکت های تولید کننده شیرهای برقی مقاوم در برابر مواد شیمیایی تبدیل می کند.

کتون پلی اتر اتر (PEEK)

PEEK یک پلاستیک با ویژگی های بسیار بالا، خواص مکانیکی و مقاومت شیمیایی فوق‌العاده‌ای را ارائه می‌کند، به ویژه با موادی مانند اسیدهای نیتریک و سولفوریک بسیار غلیظ. PEEK ماده گران‌تری نسبت به سایر انواع شیر برقی است، اما خواص برتر آن، آن را برای شیرهای برقی مقاوم در برابر مواد شیمیایی که در محیط‌های شدید و کاربردهای سخت کار می‌کنند، ایده‌آل می‌کند.

بهترین برندهای تولید کننده شیر برقی های مقاوم در برابر مواد شیمیایی

دو تا از تولیدکنندگان پیشرو در کلاس تولید شیرهای برقی برای کاربردهای شیمیایی Bürkert و ASV Stübbé هستند. شیرهای تولید شده توسط این دو سازنده شامل طیف وسیعی از گزینه های بدنه شیر مانند PVC-U، PP و PTFE می باشد. در مواردی که از رسانه های خورنده استفاده می شود و قابلیت اطمینان همه انواع شیر برقی اهمیت دارد، این مواد راه حل های ایده آلی را ارائه می دهند.

شیرهای برقی مقاوم در برابر مواد شیمیایی با استفاده از پیکربندی شیر دو طرفه با طراحی مستقیم یا غیرمستقیم تولید می شوند و می توانند از DN15 تا DN50 متغیر باشند. مواد آب بندی مورد استفاده نیز از با کیفیت ترین لاستیک های مشخصات مانند EPDM و Viton می باشد.

معرفی مدل های شیرهای برقی برای کاربردهای شیمیایی

انواع مدل های شیربرقی که کاربرد شیمیایی داردند عبات اند از:

ASV Stübbé Type 150

این شیر برقی مقاوم در برابر مواد شیمیایی، ایده‌آل برای محیط‌های تهاجمی یا خورنده، به‌عنوان گزینه‌های باز و بسته معمولی موجود است و مستقیماً عمل می‌کند. ASV Stübbé Type 150 دارای حداکثر فشار کاری 2 بار است و می توان آن را در طیف وسیعی از مواد بدنه از جمله PVC، PVDF و PTFE خریداری کرد و با کلاس حفاظتی IP65 تولید شده است.

بورکرت نوع 0142

این شیر برقی مقاوم در برابر مواد شیمیایی برای استفاده در محیط های تهاجمی مانند اسید با گزینه های محفظه در PVC یا PVDF ساخته شده است. Bürkert Type 0142 دارای یک دیافراگم ناهموار غیر جفت شده و یک شیر پیلوت برنجی با کمک سروو است. این محصول با طراحی شیر پایلوت 3/2 طرفه، می تواند در صورت نیاز از حالت بسته به حالت عادی باز تبدیل شود.

جمع بندی

در کاربردهایی که شیر برقی با مواد شیمیایی خورنده یا تهاجمی در ارتباط است، باید از مدل هایی استفاده کرد که به طور خاص برای این محیط ها طراحی شده اند. قبل از انتخاب شیربرقی از محیطی و سیال آن فرآیند حتما آگاهی کسب کنید.

اگر مایلید در مورد طیف وسیعی از شیرهای برقی مقاوم در برابر مواد شیمیایی موجود در پرشین ابزار دقیق  اطلاعات بیشتری کسب کنید، با یکی از مهندسان بسیار با تجربه ما تماس بگیرید و با آنها صحبت کنید.

نظرات کاربران


اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید
همزمان با تأیید انتشار نظر من، به من اطلاع داده شود.
* نظر هایی كه حاوی توهین است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن نظر های خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.