ابزارهای سنجش سطح | تفاوت بین سوئیچ سطح با ترانسمیتر سطح چیست؟

ابزارهای سنجش سطح یک نیاز مهم در صنایعی است که از انواع مختلف سیالات در فرآیند خود استفاده می کنند. افزایش یا کاهش سطح یک مایع ممکن است نتایج فرآیند نهایی را تغییر دهد یا ممکن است بر افراد و محیط اطراف تأثیر منفی بگذارد. برای جلوگیری از این امر، کاربران صنعت به انواع مختلفی از دستگاه های سنجش سطح مانند لول سوئیچ و ترانسمیترهای سطح متکی هستند. این دستگاه ها به کاربران کمک می کنند سطح مایعات را به طور دقیق اندازه گیری و از حوادث ناگوار جلوگیری کنند. اگرچه دستگاه های فوق برای اندازه گیری سطوح سیالات در کاربردهای مختلف طراحی شده اند، اما از نظر عملکرد متفاوت هستند. تفاوت بین سوئیچ سطح و ترانسمیتر سطح چیست؟ چگونه دستگاه مناسب را برای برنامه خود انتخاب کنیم؟ برای یافتن پاسخ، ادامه مقاله را بخوانید.

عملکرد سوئیچ سطح و ترانسمیتر سطح

عملکرد سوئیچ سطح و ترانسمیتر سطح را می توان با اصل کار آنها درک کرد. لول سوئیچ کارکرد بسیار آسانی دارد زیرا مانند هر کلید زنگ هشداری عمل می کند که وقتی سطح سیال از سطح از پیش تعیین شده بالاتر یا پایین تر می رود، روشن یا خاموش می شود. هنگامی که تغییر در سطح وجود دارد، دستگاه صدایی تولید می کند یا به روش دیگری زنگ هشدار را به صدا در می آورد. سوئیچ برای فعال کردن پاسخ مورد نظر کاربر کار می کند. خروجی یک سوئیچ سطح ممکن است به ولتاژ وابسته باشد یا نباشد.

ترانسمیتر سطح با سیگنال خروجی متغیر 4-20 میلی آمپر تنظیم شده است. به عنوان مثال، لول ترانسمیتر برای یک مخزن با ارتفاع 20 متر، 20 میلی آمپر برای یک مخزن پر، 4 میلی آمپر برای یک مخزن خالی و 10 میلی آمپر برای یک مخزن نیمی را نشان می دهد. این دستگاه ها ممکن است اندازه گیری سطح را در مقادیر نقطه ای یا به طور مداوم انجام دهند.

عوامل مهم انتخاب سوئیچ سطح در مقابل ترانسمیتر سطح

عوامل مهمی که در طول انتخاب یک سوئیچ سطح در مقابل ترانسمیتر سطح باید در نظر گرفته شوند. آیا فکر می کنید دانستن اصل کار سوئیچ سطح و ترانسمیتر سطح برای انتخاب صحیح کافی است؟ نه، شما باید جنبه های مختلف مربوط به آنها را درک کنید. عوامل زیر به شما در درک بهتر آن کمک می کند:

اندازه گیری

یک ترانسمیتر سطح برای شرایطی که سطح دقیق سیال باید اندازه گیری شود، عالی است. در کاربردهایی که اندازه گیری دقیق به یک ضرورت تبدیل می شود، استفاده از لول ترانسمیتر توصیه می گردد. در مقابل سوئیچ سطح یک انتخاب ایده آل برای برنامه هایی است که سطوح بسیار پایین یا بالا نیاز به اندازه گیری دارند. این دستگاه ها به جلوگیری از نشتی، پر شدن بیش از حد و شرایط خشک کمک می کنند.

سوئیچ های سطح و ترانسمیترهای های سطح به دو دسته سوئیچ های سطح نقطه و فرستنده های سطح پیوسته تقسیم می شوند. برخی از نمونه های کلیدهای سطح نقطه عبارتند از: سوئیچ های سطح مایع نوری،شناور افقی، سوئیچ های سطح عمودی و سنسورهای سطح اولتراسونیک. سنسورهای سطح شناور، سنسورهای سطح اولتراسونیک و سنسورهای سطح خازنی چند نمونه از سنسورهای سطح پیوسته هستند.

درک عوامل محیطی

انتخاب یک لول ترانسمیتر یا یک لول سوئیچ به عوامل محیطی مختلفی بستگی دارد. این عوامل عبارتند از:

فشار و دما: اثرات دما و فشار بر روی ترانسمیترها یا سوئیچ های سطح ممکن است متفاوت باشد. این دستگاه ها در مواد و طرح های مختلف موجود می باشند. بنابراین، قبل از انتخاب مواد برای کاربرد خود، باید تأثیر دما و فشار را بر روی یک ماده خاص درک کنید.

محدوده اندازه گیری: ترانسمیترهای سطح پیوسته برای سنجش سطح مواد خشک یا مایع در محدوده مشخصی استفاده می شوند. آنها در طیف وسیعی از سطوح اندازه گیری می کنند که به کاربر کمک می کند مقدار مناسب ماده را درک کند. اکثر لول ترانسمیترهای پیوسته یک خروجی آنالوگ برای نشان دادن سطح سیال در مخزن تولید می کنند. در مقابل، سوئیچ های سطح برای اندازه گیری نقطه مناسب هستند.

نوع خروجی: سطح سنج ها برای تولید انواع مختلف خروجی: رله، آنالوگ و دیجیتال مناسب هستند.

سازگاری شیمیایی: این دستگاه های سنجش سطح ممکن است با انواع رسانه های مایع استفاده شوند. گاهی اوقات، محفظه فرستنده ممکن است در تماس با رسانه قرار گیرد که ممکن است یکپارچگی آن را تحت تاثیر قرار دهد. توجه به تاثیر رسانه های شیمیایی مختلف بر حسگرها مهم است.

اندازه و شکل مخزن: انتخاب دستگاه سنجش سطح ممکن است به اندازه و شکل مخزن نیز بستگی داشته باشد. مخازن بسیار باریک یا عریض ممکن است الزامات خاصی داشته باشند.

جمع بندی

ابزارهای متعددی برای سنجش سطح موجود هستند. استفاده از هر کدام از این ابزارها به نوع کاربرد شما در فرآیند اندازه گیری سطح بستگی دارد. ممکن است در یک فرآیند لول سوئیچ و در فرآیندی دیگر لول ترانسمیتر کاربردی باشد. ما در این مقاله سعی کردیم شما را با ابزارهای سنجش سطح و تفاوت بین سوئیچ سطح با ترانسمیتر سطح آشنا کنیم و عوامل مختلف در انتخاب هر یک را بررسی نماییم.

در نظر گرفتن منصفانه این عوامل به شما در انتخاب صحیح کمک می کند. حتی اگر درک و دانشی از این عوامل و الزامات برنامه خود دارید، باز هم توصیه می شود با یک تامین کننده قابل اعتماد مانند پرشین ابزار دقیق همکاری کنید. این شرکت انواع مختلفی از ابزارهای اندازه گیری سطح را ارائه می دهد.

نظرات کاربران


اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید
همزمان با تأیید انتشار نظر من، به من اطلاع داده شود.
* نظر هایی كه حاوی توهین است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن نظر های خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.